Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009

Ανεβαίνει το κόστος ζωής για τον Έλληνα καταναλωτή


Ακριβότερος ο φετινός Οκτώβρης σε είδη πρώτης ανάγκης σε σχέση με τον περυσινό. Αυτό διαπιστώνει σε έκθεση που παρουσίασε το ελληνικό κέντρο καταναλωτών. Ο πρόεδρος του κέντρου Βασίλης Λύγκας εξηγεί ότι το κόστος ζωής για μια τετραμελής οικογένεια ανέβηκε τον Οκτώβρη σε 1,58% σε σχέση με τον Οκτώβρη του περασμένου έτους.
Σύμφωνα με την έρευνα του ΕΛΚΕΚΑ μια τετραμελής οικογένεια ξόδεψε για προϊόντα πρώτης ανάγκης 1.698 ευρώ σε αντίθεση με πέρυσι που δαπάνησε για τα ίδια προϊόντα 1.672 ευρώ. «Το 2008 είχαμε υπολογίσει», επισημαίνει ο κ. Λύγκας «ότι μία τετραμελής οικογένεια χρειάζεται για είδη ευρείας κατανάλωσης όπως είναι Η ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, βενζίνη για το αυτοκίνητο, ένδυση, υπόδηση τρόφιμα το ποσό των 1.672 ευρώ. Τώρα το Οκτώβριο μέσα από άλλη έρευνα που κάναμε και με βάση τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας το κόστος έχει ανέβει κατά 26 ευρώ παραπάνω. Με δεδομένο ότι αυξήσεις οι εργαζόμενοι φέτος δεν πήραν καταλαβαίνεται κατά πόσο μειώνεται η αγοραστική δύναμη των ελλήνων καταναλωτών, των μισθωτών και τω μικρομεσαίων».
Η περιορισμένη αγοραστική δύναμη στρέφει τους καταναλωτές σε προϊόντα άγνωστων εταιρειών που σε πολλές περιπτώσεις είναι και αμφιβόλου ποιότητας διαπιστώνει ο πρόεδρος του ΕΛΚΕΚΑ. «Αναγκαστικά τα ελληνικά νοικοκυριά όταν πιέζονται και δεν έχουν χρήματααναγκαστικά θα στραφούν σε αμφίβολης ποιότητας προϊόντα και σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας».





Δεν υπάρχουν σχόλια: