Υπάρχουν κι άλλοι τρόποι για την προώθηση του ορεινού τουρισμού: Διάνοιξη, διαμόρφωση, βελτίωση και διαφήμιση των ορεινών μονοπατιών, ανάπτυξη εναλλακτικών δραστηριοτήτων (mountain bike, πεζοπορία, δραστηριότητες ποταμού αναρριχήσεις κ.α ), δημιουργία ή και επισκευή ορειβατικών καταφυγίων, δημιουργία οικοτουριστικών καταλυμάτων, πάντα με γνώμονα τη διασκέδαση και τις ανάγκες όλης της οικογένειας, έτσι ώστε να προσελκυσθεί στο βουνό όλο και περισσότερος κόσμος. Γενικά, να γίνει προώθηση των εναλλακτικών ευκαιριών απασχόλησης μέσα από την ανάπτυξη του οικολογικού τουρισμού, του αγροτουρισμού και του ορεινού τουρισμού.
Βέβαια γι’ αυτά χρειάζονται συντονισμένες ενέργειες των τοπικών φορέων των παραγόντων και των αυτοδιοικήσεων, οι οποίοι, συνήθως, κοντόφθαλμα κυνηγούν το γρήγορο χρήμα και δεν νοιάζονται για την περιφερειακή ισόρροπη πολυκεντρική οικονομική δραστηριότητα με προστασία.
Βλέπουν το χιονοδρομικό κέντρο σαν την κότα με τα χρυσά αυγά.
Σ’ αυτό θα πρέπει να βοηθήσουμε όλοι, και ιδιαίτερα όσοι επικοινωνούμε μ’ αυτούς τους ανθρώπους, συζητώντας καλόπιστα μαζί τους.
Είμαι σίγουρος ότι ο νέος βουλευτής μας θα το πετύχει αυτό.
Να τους ενημερώσει ότι το χιονοδρομικό κέντρο θα πρέπει να αναπλασθεί εξ αρχής για να γίνει ένας σοβαρός πόλος έλξης επισκεπτών, θα τους ενημερώσει ότι στην Βασιλίτσα χρειάζεται ένα χωριό σύγχρονο που θα παρέχει όλα εκείνα τα προϊόντα που απολαμβάνουν όλοι οι σύγχρονοι χιονοδρόμοι και όχι μόνο.
Θέματα που πρέπει να απασχολήσουν είναι η διαφοροποίηση των καταλυμάτων, το «προφίλ» των επισκεπτών και των αναζητήσεων τους, τα ευρωπαϊκά κριτήρια ποιότητας των μονάδων και των περιοχών, ο οικονομικός ρόλος που παίζουν οι αγροτουριστικές εγκαταστάσεις στην τοπική κοινωνία, η ανάγκη διατήρησης ζωντανής αγροτικής ζωής ως απαραίτητη προϋπόθεση για την ύπαρξη αγροτουριστικού προϊόντος.
«Πουλάμε» περιβάλλον, την ομορφιά του τόπου μας, το καλό μας όνομα στα τοπικά προϊόντα και το ότι είμαστε καλοί άνθρωποι. Και το εισόδημα που παράγεται τοπικά, να επιστρέφει και πάλι στη ύπαιθρο
Να αλλάξουν οι πολιτικές για τη γεωργία, τα δάση, τα νερά, τον τουρισμό και το χιονοδρομικό κέντρο, τη δόμηση και την ενέργεια, τις μετακινήσεις και τις υποδομές και βέβαια η οργάνωση του νομού και η αντίληψη του πολίτη για όλα αυτά.
Οι προσπάθειες μας πρέπει να στραφούν σε τέσσερις στρατηγικές κατευθύνσεις:
- Πρώτον στην κατεύθυνση της στήριξης της απασχόλησης στον κλάδο του τουρισμού και όχι μόνο.
- Δεύτερον στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος.
- Τρίτον, στην κατεύθυνση της διασφάλισης της βιωσιμότητας μέσω της ρευστότητας των τουριστικών επιχειρήσεων.
- Και τέταρτον, στην κατεύθυνση της διασφάλισης της ποιότητας η οποία είναι και πρέπει να είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα.
Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου